sobota, 10 grudnia 2011

ATC#11 u Skrapujących Polek

Bardzo lubię robić ATC, a to wyzwanie jest mi szczególnie bliskie.. kiedyś było mi dane pisać Ikonę.. niesamowite przeżycie, pamiętam że zrobiłam Ikonę Chrystusa Pantokratora.. a dziś przyszło mi się zmierzyć z Ikoną w postaci ATC na wyzwanie Skrapujących Polek.

Wybrałam się więc najpierw do swojego wnętrza... co mi tam dziś w duszy gra... a dzięki ostatnim wydarzeniom i zawieruchom odkryłam ogromną wartość zaufania i wierności Bogu. Wzorem takiej postawy jest Maryja, a zatem wybór ikony był bardzo prosty. Oto Ona - przytulająca gołębicę symbol Ducha Świętego.. Maryja Pneumatofora (czyli Niosąca Ducha Świętego); mniejsze ikony to Matka Boża Nieustającej Pomocy oraz Matka Boża Jerozolimska (tę ikonę namalować miał św. Łukasz Ewangelista, którego cytuję na zamkniętych drzwiczkach ikony).


Papier 7 Dots Studio - Sweet Dreams; wewnątrz pomalowany złotym glitterem; dół ozdobiony złotymi sercami. Główna Ikona Matki Bożej Pneumatofory otoczona ramką ze złotych cekinów. Nad bocznymi ikonkami z zielonego glitteru drzewa z owocami (perełki żółte, czerwone i pomarańczowe) - nawiązanie do rajskiego Drzewa Życia. Maryja - Nowa Ewa przyniosła na świat Zbawiciela, który darował ludziom Nowe Życie.
Patrząc na zamkniętą ikonę mamy fragment Ewangelii wg Św. Łukasza - słowa wypowiedziane przez Maryję w chwili Zwiastowania; tymi słowami Maryja wyraża gotowość pełnienia Woli Bożej i uczy takiej postawy każdego z nas. Uczy nas także pokory i wierności Bogu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz